Passbeskrivning

Station 25/40

Våra inspiratörer kommer här att köra en fartfylld och härlig klass med varierande stationer uppe i ”Stora Salen”. Klasserna kan här variera sig från gång till gång med olika övningar. Alla kan vara med och köra i sitt tempo.

Funktionell Styrka 25

Funktionell styrka är en kombination av styrka, stabilitet, balans och rörlighet.
Som belastning används din egna kropp, viktskivor och hantlar. Klassen betonar
god teknik före hög intensitet och det ingår ej några hopp. Enkelt och effektivt!

Boll/Styrka 40

I detta pass använder vi oss av redskap såsom hantlar, pilates boll och naturligtvis din egna kropp. Vi tränar upp vår balans och styrka. Ett roligt och effektivt pass där alla kan vara med!

Kondition/Cirkel 40

Vi utnyttjar alla maskiner och kör intervallbaserat på löpband, crosstrainer, rodd, armcykel och motioncykel i form av cirkelträning..
På stora mattan kör man olika övningar varje gång.
Detta är främst ett konditionsbaserat pass, där pulsen är hög och svetten lackar. 15pers / pass.

Yoga 55

Yogan hos oss är kraftfull, svettig och fysisk yogaform där man tränar med sin egen kroppsvikt i en kombination av rörelser, ställningar och andning. Utövandet genererar mycket värme och ökar uthålligheten, Rörlighet och smidighet ökar och man släpper på stress och spänning runt leder och i muskler.Yoga är en ideal form av träning för alla oavsett träningsnivå.
Känn ett inre lugn och njut!

Spinning 25/40

Cykla i grupp till inspirerande musik. Spinning tränar främst konditionen, då de stora muskelgrupperna i benen är engagerade, vilket ställer krav på hjärta, lungor och blodomlopp. Spinning passar mycket bra för den som vill träna på en hög intensitet, men också för den helt otränade, eftersom du själv bestämmer vilken belastning man lägger på.Roligt och utmanande!

 

FortGjort klasser:

 

FortGjort Skivstång 25

Med hjälp av en skivstång tränar du kroppens större muskler. Du jobbar efter egen förmåga och väljer själv hur mycket vikter du
vill ha på din skivstång. Hela kroppen får en tidseffektiv genomkörare!

FortGjort MageRygg 25

En stark hållning är A och O för att kroppen ska må bra i vardagen. FortGjort Mage Rygg stärker mittpartiet på kroppen genom övningar för magen och ryggen. Du väljer själv om du vill göra det lättare eller tyngre alternativet på övningarna – utgå alltid efter din förmåga och dagsform.
Alla övningar sker sittande eller liggande  på en matta.

FortGjort Step Styrka 25

FortGjort Step Styrka bjuder på effektiv intervallträning
för hela kroppen. Enkla och roliga steg på en steplåda varvas med styrkeövningar med fokus på ben och säte. Här får du mycket träning på kort tid.

FortGjort Box Mix 25

En pulshöjande träningsstund med mycket träning för överkroppen. Enkel skuggboxning i korta kombinationer varvas med pulshöjande övningar där du bjuds på extra mycket styrka och uthållighet med din egen kropp som motstånd.

FortGjort Dansa Zamba 25

En träningsstund fylld av glädje och energi! I FortGjort Dansa Zamba förflyttar du dig till varmare breddgrader och släpper loss till härliga rytmer. Detta är träningsglädje på högsta nivå.

FortGjort Dansa Afro 25

Här får du njuta av stora härliga rörelser som är inspirerade av afrikansk dans. Afrikanska rytmer och en enorm 
 rörelseglädje symboliserar FjortGjort Dansa Afro. Här finns bara rätt! Blunda och njut.

FortGjort Yoga Dans 25

Klassen är en blandning av yoga, dans och rörelse.
Flödet i de korta rörelseserierna skapar en fantastisk känsla i både kropp och själ. Släpp loss spänningar njut av yogans lugn kombinerat med dansens glädje.

FortGjort Multi Träning 25

FortGjort Multi Träning består av kondition- och styrkeövningar där du kan utmana dig själv efter din egen kapacitet varje gång.
En liten serie av enkla och effektiva övningar eller rörelser upprepas så många gånger du hinner under ett visst antal sekunder. Därefter en ny serie.
En träningsform med mycket endorfiner och jäklar anamma!

FortGjort Bål &Balans Träning 25

FortGort Bål & Balans fokuserar på att förbättra stabiliteten i magen och ryggen. Här ges du 4 stycken positiva träningseffekter: -Stabilitet, -Balans, – Rörlighet och – Styrka. Med effektiva och roliga övningar och rörelser kommer du öka din bålstyrka, träna upp din kroppskontroll och utmana din balans. Detta sker till stor del i stående position och på så sätt kommer större del av din kropp att aktiveras genom träningspasset. Huvudsakligen arbetar du med din egen kroppsvikt men du kan välja till hantlar och gummiband i vissa övningar eller rörelser. I denna aktivitet tränar du som deltager i ditt eget tempo och ut efter dina egna förutsättningar och det är tiden
som styr. FortGjort Bål & Balans är uppbyggd i olika delar och varje del är tidsbestämd.

 

VÄLKOMNA!