Passbeskrivning

Pass

 

NYHET – CIRKEL GYM 40

Här tränar du hela kroppen med våra enkla gymmaskiner varvat med mattövningar.
Innan klockan sätts igång går inspiratören igenom övningarna på gymmet.

Var och en jobbar i sitt tempo och fokuserar på att hitta rätt teknik.
Du bestämmer själv vilka vikter du vill jobba med.
Instruktören hjälper till med tekniken och peppar dig under passets gång!

Första gången? Om du känner dig väldigt osäker på våra maskiner, boka dig gärna på en gratis Gymgenomgång med vår Personliga Tränare Peter. Du bokar detta tillfälle i vår reception.  – detta vill du inte missa!

 

BOLLSTYRKA 25

I detta pass använder vi oss av redskap såsom hantlar, pilatesboll och naturligtvis din egna kropp. Vi tränar upp vår balans och styrka. Ett roligt och effektivt pass där alla kan vara med!

 

FUNKTIONELL TRÄNING 40

Funktionell träning innebär att du förutom styrka utvecklar rörlighet, balans och koordinationsförmåga. Detta gör du med övningar som aktiverar många olika muskler, både med hjälp av egen kroppsvikt och redskap. God funktionell kroppsstyrka bidrar till bättre prestation och hälsa. Även explosiva/pulshöjande moment ingår. Passar alla, både för dig som vill ha en fysisk utmaning och dig som nybörjare. 

CIRKELTABATA 25/40

Våra inspiratörer kommer här att köra en fartfylld och härlig cirkelklass uppe i ”Stora Salen”.  Tabata : 20 sekunder maxansträngning följt av 10 sekunders vila. Detta repeteras åtta gånger, vilket blir totalt 4 minuter och där har du genomfört en tabata. Klasserna kan här variera från gång till gång med olika övningar. Alla kan vara med och köra i sitt tempo! 

PULS 25

Puls består av övningar och rörelser för att förbättra/bibehålla din kondition och syreupptagningsförmåga. Detta kommer också att medföra en ökad förbränning i din kropp. Här arbetar du i tidsbestämda intervaller och utefter egen hastighet i övningarna.

 

KONDITION/CIRKEL 40

Vi utnyttjar alla maskiner och kör intervallbaserat på löpband, crosstrainer, rodd, armcykel och motioncykel i form av cirkelträning. Detta är främst ett konditionsbaserat pass. Pulsen är hög och svetten lackar!

 

SKIVSTÅNG 25/40

Till peppande musik utför vi traditionella övningar med skivstång under 40 minuter. Du tränar här efter egen förmåga och väljer hur mycket vikt du vill lägga på skivstången. Vi arbetar igenom hela kroppen.

MAGERUMPALÅR 25

Mage, Rumpa och Lår får sig en omgång i dea styrkebaserade pass. Enkla och effektiva övningar utförs med olika träningsredskap såsom boll, hantlar och matta. Ytligt och på djupet!

 

STEPDANS 25

Dansa loss och ha skoj! I detta danspass är det fritt att använda stepbrädan, det bestämmer du själv! Koreografin byggs upp stegvis och metodiskt i olika moment för att göra det lättare att följa med. Häng på!

 

YOGA 25/40

Yogan hos oss är en kraftfull, svettig och fysisk yogaform där man tränar med sin egen kroppsvikt i en kombination av rörelser, ställningar och andning. Utövandet genererar mycket värme och ökar kroppens uthållighet, rörlighet och smidighet. Man slappnar av och släpper loss stress och spänning runt leder och i muskler. Yoga är en ideal form av träning för alla oavsett träningsnivå. Känn ett inre lugn och njut!

 

SPINNING 25/40/55

Cykla i grupp till inspirerande musik. Spinning tränar främst konditionen då de stora muskelgrupperna i benen är engagerade vilket ställer krav på hjärta och lungor. Spinning passar mycket bra för den som vill träna på en hög intensitet, men också för den helt otränade eftersom du själv bestämmer vilken belastning man lägger på. Roligt och utmanande!

 

(Spin Öppenklass; dörren är öppen, du väljer själv när du vill hoppa på och hur länge du vill spinna)