Passbeskrivning

Pass

FUNKTIONELL TRÄNING 40
Funktionell träning innebär att du förutom styrka utvecklar rörlighet, balans och koordinationsförmåga. Detta gör du med övningar som aktiverar många olika muskler, både med hjälp av egen kroppsvikt och redskap. God funktionell kroppsstyrka bidrar till bättre prestation och hälsa. Även explosiva/pulshöjande moment ingår. Passar alla, både för dig som vill ha en fysisk utmaning och dig som nybörjare.

INTERVALL STYRKA 25/40
Våra instruktörer kommer här att köra ett fartfyllt och härligt intervallpass med varierande styrkeövningar från gång till gång. Även intervallerna kan variera! Alla kan vara med och man tränar i sitt eget tempo!

SKIVSTÅNG 40
Till peppande musik utför vi traditionella övningar med skivstång under 40 minuter. Du tränar här efter egen förmåga och väljer hur mycket vikt du vill lägga på skivstången.
Vi arbetar igenom hela kroppen.

KONDITION/CIRKEL 40
Vi utnyttjar alla maskiner och kör intervallbaserat på löpband, crosstrainer, rodd, armcykel och motionscykel i form av cirkelträning. Detta är främst ett konditionsbaserat pass. Pulsen är hög och svetten lackar! Vi håller till i konditionssalen.

CORE 25
Här arbetar vi med mage-, rygg- och bålstabilitet samt inkluderar alla muskler runt ryggraden.
En stark core är grundläggande för alla dina rörelser och en stark kropp i vardagen, samtidigt som den ger bättre balans och en bra hållning.

MINIBAND 25
Här arbetar vi med våra små runda gummiband, med tre olika motstånd. På detta pass har vi speciellt fokus på vårt säte och på våra lår, kommer även ta med andra muskelgrupper i vår kropp. En mycket effektiv och skonsam träningsform som passar alla.

POWER 40
Styrkepass för hela kroppen. Här kopplar vi på de explosiva muskelfibrerna genom att växla mellan högt och lågt tempo med dynamiska övningar. Vi använder oss av skivstänger, hantlar och den egna kroppen. Power är ett pass som stärker vår kropp och gör vardagen lättare.

KUNDALINI YOGA 25/55
Kundalini yoga är en dynamisk form av yoga som omfattar kroppsställningar, rörelsemönster, handpositioner och andningstekniker. Man slappnar av och släpper loss stress och spänning runt leder och i muskler. Yoga är en ideal form av träning för alla oavsett träningsnivå. Känn ett inre lugn och njut!

SPINNING 25/40
Cykla i grupp till inspirerande musik. Spinning tränar främst konditionen då de stora muskelgrupperna i benen är engagerade vilket ställer krav på hjärta och lungor. Spinning passar mycket bra för den som vill träna på en hög intensitet, men också för den helt otränade eftersom du själv bestämmer vilken belastning man lägger på. Roligt och utmanande!

(Öppen spin = dörren är öppen, du väljer själv när du vill hoppa på och hur länge du vill spinna)


Utomhus pass

Kläder efter väder. Dessa pass bokas som vanligt i vårt system.

KONDITION STYRKA 40
Vi träffas utanför bewellness och går gemensamt upp till gräsytan mellan husen på Boda. Här tränar vi tillsammans med hjälp av egen kroppsvikt, gummiband sandbells. Vi tränar styrka, vår balans och även vår kondition. Efter 40min går vi gemensamt ner till bewellness.